Porridge untuk azriel green peas+potato

by - November 28, 2013

Ok bubur Azriel kali ni aku ada ubah sikit sikit. kebiasaannya aku buat bubur campur ikan bilis, kadang kadang letak ayam atau daging. Pling latest Azriel suka sangat makan bubur letak kentang. Hah..sebab mungkin die rasa lemak lemak gitu. Aku ada try rase memang rase cam kentang lenyek tu. So asyik buat menu lebih kurang je. Ape kata kali ni aku expand lagi dengan cara campur kacang hijau. Penyediaan yang sangat mudah semua kopek cuci cincang campak dan masak atas dapur sampai didih dan masakkan sampai lmbut senang untuk dilenyek. Seperti biasa aku memang tak blend pun guna blender letrik, lebih senang dan yakin dengan kehalusan leyekkan penapis. dah hasilnya teksturnya lagi solid dari nestum yang kita bancuh ok.


Tengok tuh semua bahan bercampur baur sahaja. masukkan air banyak2 dan masak. dlam api sederhana sampai air kering ..tambah lagi air sampai lah nampak tekstur beras bertukar jadi nasi n jadi bubur ( Eh beras boleh jadi nasi ke dulu kalau kita dah terlebih air ??) erm..



 Tadaaa...hasilnya..Azriel nampaknya suka makan bubur ni. so Hidangan aku kalinih Azriel berjaya habiskan untuk 3 kali hidangan .

You May Also Like

2 Comments

Blog Disclaimer

This is a personal blog. Any views or opinions represented in this blog are personal and belong solely to the blog owner and do not represent those of people, institutions or organizations that the owner may or may not be associated with in professional or personal capacity, unless explicitly stated. All content provided on this blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site. The owner will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information.